Opis forum
import javax.swing.*;
public class keks {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
System.out.println ("aaaaa baba"+" aaa") ;
System.out.println ("dzien") ;
int wiek; //Deklaracja zmiennej typu int, zmienna nazywa sie wiek
wiek = 25; // wartosc 22 w zmiennej wiek
String imie = "Gienka";
imie = JOptionPane.showInputDialog("Podaj imie dziewczyny");
System.out.println("Ona ma na imie " + imie + " i ma lat "+ wiek);
}
}
Offline
import javax.swing.*;
public class keks {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
System.out.println ("aaaaa baba"+" aaa") ;
System.out.println ("dzien") ;
int wiek; //Deklaracja zmiennej typu int, zmienna nazywa sie wiek
wiek = 25; // wartosc 22 w zmiennej wiek
String imie = "Gienka";
imie = JOptionPane.showInputDialog("Podaj imie dziewczyny");
System.out.println("Ona ma na imie " + imie + " i ma lat "+ wiek);
}
}
PROGRAM II
import javax.swing.*;
public class Tomek_1 {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
int wiek;
String imie = JOptionPane.showInputDialog("Podaj imie dziewczyny");
String nazwisko = JOptionPane.showInputDialog("Podaj nazwisko dziewczyny");
String wiekTekstowo = JOptionPane.showInputDialog("podaj wiek");
System.out.println("Ona ma na imię " + imie + " " + nazwisko + " oraz ma " + wiekTekstowo + " lat");
wiek = Integer.parseInt(wiekTekstowo); // konwersja tekstu do liczby
System.out.print(wiek);
if (wiek >=18) {
System.out.println(" to jest pelnoletnia");
}
else {
System.out.println(" to jest ciut za mloda");
}
}
}
Offline
import javax.swing.*;
public class J001 {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
int wiek = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj wiek"));
String imie = JOptionPane.showInputDialog("Podaj imie dziewczyny");
System.out.println("Ona ma na imie " + imie + " i ma lat "+ wiek);
}
}
Offline
Nowy użytkownik
/* Zadanie domowe z zeszytu*
* Algorytmy i struktury danych - K. Cpalka *
* Program ktory pobiera od uzytkownika dowolny ciag znakow oraz
liczbe calkowita, ktory wskazuje ile razy ciag znakow ma sie
wyswietlic na ekranie */
import javax.swing.*;
public class J002 {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
System.out.println("Program bedzie wyswietlac ciag znakow tyle razy ile mu karze");
int b, i = 1; // deklarqacja zmiennej
String a;
a = JOptionPane.showInputDialog("Podaj dowolny ciag znakow: ");
b = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj dowolna liczbe: "));
System.out.println("Podales liczbe: " + b + "\n" + "Program tyle razy wyswietlil ciag znakow");
while ( i++ <= b){
System.out.println(" " + a);
}
}
}
MOJ DRUGI PROGRAM
/*Zadanie domowe z poczty wshegrup@grup.com*
*Algorytmy i struktury danych*
*Program, który pobiera od użytkownika znak działania (+, -, * lub
/) oraz dwa argumenty i na tej podstawie oblicza a następnie wyświetla wynik */
import javax.swing.*;
public class J003 {
public static void main (String[]args){
int a, b, c, d; //deklaracja zmiennej
a = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj liczbe: "));
System.out.println("a= " + a);
b = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj druga liczbe: "));
System.out.println("b= " + b);
c = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podasz liczbe: 1 - dodawanie \n 2 - odejmowanie \n 3 - mnozenie \n 4 - dzielenie"));
switch (c){ // instrukcja switch
case 1:
d = a + b;
System.out.println("a + b = " + d);
break; //wyjscie z bloku switch
case 2:
d = a - b;
System.out.println("a - b = " + d);
break; //wyjscie z bloku switch
case 3:
d = a * b;
System.out.println("a * b = " + d);
break; //wyjscie z bloku switch
case 4:
d = a / b;
System.out.println("a / b = " + d);
break; //wyjscie z bloku switch
default:
System.out.println("Kalkulator zostal uszkodzony \nSkontaktuj sie z sprzedawca lub informatykiem");
}
}
}
Pozdrawiam :P
Ostatnio edytowany przez marcinkarol (2008-03-28 22:37:19)
Offline
30 MARZEC 2008:
PĘTLA i TABLICA:
public class sznyrdyle { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { int i = 0; /* for(i=0; i<=20; i=i+1) System.out.print(" "+i); System.out.println(" koniec"); */ //int tab[]; // deklaracja tablicy // char tabZnakow[]; // double tabRzecz[]; int rozm = 4; int tab[] = new int[rozm]; // deklaracja i rezerwacja pamieci //tab[0] = 5; // tab[1] = 3; for(i=0; i<rozm; i=i+1) // uzupelnianie tablicy tab[i] = i; for(i=0; i<rozm; i=i+1) System.out.print(" "+tab[i]); // wydruk tablicy System.out.print("A i pozostalo "+i); System.out.println(""); //System.out.print(" "+i); // wydruk tablicy } }
Offline
Generowanie losowych liczb do tablicy
import javax.swing.*; public class Tomek1 { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub int i = 0; int rozm = 25; int tab[] = new int [rozm]; // deklaracja tablicy liczb całkowitych for(i=0; i<rozm; i=i+1) tab[i] = (int) (Math.random()*50); //mnożenie i konwersja do l.rzeczywistych for(i=0; i<rozm; i=i+1) System.out.print(" " +tab[i]); } }
Offline
import javax.swing.JOptionPane;
public class paka {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
// TODO Auto-generated method stub
if (args.length >=2) { // sprawdzanie ilości argumentów
int argRozmiar = Integer.parseInt(args[0]);
int argZakres = Integer.parseInt(args[1]);
//int zakres=Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj Zakres: "));
int i=0 ;
// int rozmiar=Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj rozmiar: "));
int tab[] = new int [argRozmiar]; // deklaracja tablicy liczb całkowitych
for(i=0; i<argRozmiar; i=i+1)
tab[i] = (int) (Math.random()*argZakres); //mnożenie i konwersja do l.rzeczywistych
for(i=0; i<argRozmiar; i=i+1)
System.out.print(" " +tab[i]);
}
else
System.err.print("Za Malo argumentow");
}
}
Offline
public class sznyrdyle {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
if (args.length >=2) {
int argRozmiar = Integer.parseInt(args[0]);
int argZakres = Integer.parseInt(args[1]);
int i=0 ;
int tab[] = new int [argRozmiar];
for(i=0; i<argRozmiar; i=i+1)
tab[i] = (int) (Math.random()*argZakres);
for(i=0; i<argRozmiar; i=i+1)
if (tab[i]%2==0)//wydrukuj tylko parzyste elementy
System.out.print(" " +tab[i]);
}
else
System.err.print("Keks z masłem");
}
}
import javax.swing.*; public class petla01 { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub // deklaruje tablice liczb całkowitych o wielkości ROZMIAR // zapełnić tablicę liczbami losowymi z zakresu ZAKRES // wyświetlić tablicę na ekranie // zmienne jako argument wywołania programu // int rozmiar = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj rozmiar tablicy:")); int rozmiar = Integer.parseInt(args[0]); int tablica[] = new int [rozmiar]; // int zakres = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj zakres: ")); int zakres = Integer.parseInt(args[1]); int wsp = 0; for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp + 1) { tablica[wsp] = (int)((Math.random()*zakres)); } int parzyste = 0; int licz = 0; for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp +1 ) { if ( tablica[wsp]%2 == 0 ) { parzyste = parzyste + 1; } } int tab2[] = new int [parzyste]; // System.out.println(parzyste); for ( wsp = 0 ; wsp < rozmiar ; wsp = wsp +1 ) { if ( tablica[wsp]%2 == 0 ) { tab2[licz] = tablica[wsp]; licz++; } } for ( licz = 0 ; licz < parzyste ; licz = licz + 1 ) { System.out.println(tab2[licz]); } } }
Ostatnio edytowany przez tomek (2008-04-11 19:22:14)
Offline
// Przed uruchomieniem programu należy w menu Eclipse wybrać Run > Run Dialog > Arguments i wpisać w pierwszym polu oddzielone spacjami liczby całkowite (w tym miejscu Eclipse tworzy tablicę args wykorzystywaną dalej)
public class petla01 {
/**
* @param args
*/
public static void main(String[] args) {
int rozmiar = Integer.parseInt(args[0]); // definiuje zmienną rozmiar pobierając jej wartość z zerowego (pierwszego z kolei) parametru tablicy args (patrz wyżej)
int tablica[] = new int [rozmiar]; // definiuje tablicę tablica o rozmiarze równym zmiennej rozmiar
int zakres = Integer.parseInt(args[1]); // definiuje zmienną zakres pobierając jej wartość z pierwszego (drugiego z kolei) parametru tablicy args (patrz wyżej)
int wsp = 0; // definiuje nową zmiennę potrzebną do wykonania pętli - zmienna sterująca pętli czy jakoś tak się to ustroństwo zowie
for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp + 1) {
tablica[wsp] = (int)((Math.random()*zakres));
} // pętla zaczyna przy zmiennej wsp równej zero i tak długo zapełnia kolejne pola tablicy tablica, aż zapełni całość
int parzyste = 0; // definiuje zmienną parzyste potrzebną do policzenia liczby parzysztych cyfr w tablicy
int licz = 0; // kolejna zmienna sterująca pętlą
for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp +1 ) {
if ( tablica[wsp]%2 == 0 ) {
parzyste = parzyste + 1;
} // pętla zliczająca wszystkie parzyste elementy tablicy tablica korzystając z dzielenia modulo 2 (%2)
}
int tab2[] = new int [parzyste]; // definiuje nową tablicę o nazwie tab2 i rozmiarze równym ilości parzystych liczb w tablicy tablica
for ( wsp = 0 ; wsp < rozmiar ; wsp = wsp +1 ) {
if ( tablica[wsp]%2 == 0 ) {
tab2[licz] = tablica[wsp];
licz++;
} // pętla przechodzi do kolejnych elementów tablicy tablica i w chwili, kiedy znajdzie element parzysty przepisuje jego wartość do pola w tab2 i przechodzi do kolejnego pola tab2, w przypadku, kiedy liczba w tablica nie jest parzysta funkcja przejścia do kolejnego pola tab2 nie zostanie wykonana, Tym sposobem jeśli w tablica znajduje się liczba np. 2 to pętla wpisuje tą wartość w pole tab2[0], po czym przechodzi do tab2[1] i sprawdza kolejne elementy tablica, aż napotka kolejną parzystą, wpisuje ją w tab2[1] i przechodzi do tab2[2], w chwili, kiedy w tablica znajduje się np. 3 pole to zostaje pominięte i kolejny element jest sprawdzany bez zmiany pola w tab2
}
for ( licz = 0 ; licz < parzyste ; licz = licz + 1 ) {
System.out.println(tab2[licz]);
} // pętla wyświetla wszystkie elementy tab2
}
}
Offline
public class ba { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { int rozmiar = Integer.parseInt(args[0]); int tablica[] = new int [rozmiar]; int zakres = Integer.parseInt(args[1]); int wsp = 0; for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp + 1) { tablica[wsp] = (int)((Math.random()*zakres)); } int wieksze = 0; int licz = 0; for ( wsp = 0; wsp < rozmiar; wsp = wsp +1 ) { if ( tablica[wsp]>10 ) { wieksze = wieksze + 1; } } int tab2[] = new int [wieksze]; for ( wsp = 0 ; wsp < rozmiar ; wsp = wsp +1 ) { if ( tablica[wsp]>10 ) { tab2[licz] = tablica[wsp]; licz++; } } for ( licz = 0 ; licz < wieksze ; licz = licz + 1 ) { System.out.println(tab2[licz]); } } }
Offline
Petla w petli
public class clasabart1 { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub int j=0; int i=0; int roz = 15; int tab[] = new int[roz]; for(i=0; i<roz; i=i+1) tab[i] = (int) (Math.random()*20); for(i=1; i<roz; i=i+1){ System.out.println(""); for (j=0; j<i; j++) System.out.print(" " +tab[j]); } } }
Ostatnio edytowany przez ober (2008-04-25 18:06:08)
Offline
"zmiana liczb"
int pom;
int i = 0;
int rozm = 25;
int tab[] = new int [rozm];
for(i=0; i<rozm; i=i+1)
tab[i] = (int) (Math.random()*50);
for(i=0; i<rozm; i=i+1)
System.out.print(" " +tab[i]);
int zm1 = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj liczbe A"));
int zm2 = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj liczbe B"));
pom = tab[zm1];
tab[zm1] = tab[zm2];
tab[zm2] = pom;
System.out.println(" ");
for(i=0; i<rozm; i=i+1)
System.out.print(" " + tab[i]);
}
}
Offline
import javax.swing.JOptionPane; public class ppmain { /** * @param args */ public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub int rozmiar = 15; int tab[] = new int[rozmiar]; for ( int i = 0 ; i < rozmiar ; i++ ) { tab[i] = (int) ( Math.random()*10 ); } int i = 0; int j = 0; /* for ( i = 1 ; i < rozmiar ; i = i + 1 ) { System.out.println(""); for ( j = 0 ; j < i ; j = j + 1 ) { System.out.print(" " + tab[j]); } } */ for ( i = 0 ; i < rozmiar ; i++ ) { System.out.print(" " + tab[i]); } System.out.print("\n"); int p = 0; /* int x1 = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj lokalizację pierwszej liczby")); if ( x1 >= rozmiar ) { System.err.print("Za duża liczba"); } int x2 = Integer.parseInt(JOptionPane.showInputDialog("Podaj lokalizację drugiej liczby")); if ( x1 >= rozmiar ) { System.err.print("Za duża liczba"); } p = tab[x2]; tab[x2]=tab[x1]; tab[x1]=p; for ( x1 = 0 ; x1 < rozmiar ; x1++ ) { System.out.print(" " + tab[x1]); } */ boolean proba = false; for ( i = 0 ; i < rozmiar ; i++ ) { for ( j = 0 ; j < rozmiar ; j++ ) { if ( tab[i] > tab[j]) { p = tab[i]; tab[i] = tab[j]; tab[j] = p; proba = true; } else { proba = false; } } } if ( proba == false ) { for ( i = 0 ; i < rozmiar ; i++ ) { System.out.print(" " + tab[i]); } System.exit(0); } } }
Offline
import javax.swing.* ; public class tablica { public static void main(String[] args) { int rozmiar = 15; int tab1[] = new int [rozmiar]; int i=0; for ( i = 0 ; i < rozmiar ; i++ ) { tab1[i] = (int) (Math.random()*10); System.out.print(" "+tab1[i]); } System.out.print("\n"); int j =0; int p=0; boolean test=false; for (i=0; i<rozmiar; i++){ for(j=0; j<rozmiar-1-i; j++){ if (tab1[j] > tab1[j+1]) { p=tab1[j]; tab1[j]=tab1[j+1]; tab1[j+1]=p; test=true; } else{ test=false; } } } if (test==false) { for (i=0; i<rozmiar; i++){ System.out.print(" "+tab1[i]); } } } }
Offline